Henkel به افزایش عمر لوله های گاز کمک می کند/ یک پوشش حفاظتی جدید

600600p1135EDNmainhenkelشرایط در لوله های گاز بسیار شدید می باشد. قرار گرفتن در معرض حرارت و مواد شیمیایی خورنده می تواند باعث ترک خوردن یا شکستن مواد فولادی و در نتیجه ایجاد نشتی شود. در بدترین حالت ممکن است باعث تعطیلی کارخانه جهت تعمیر آن گردد. Henkel در نیروگاه خود واقع در Dusseldorf آلمان برای حفاظت لوله های گاز از پوشش حفاظتی مورد تایید خود استفاده کرده است. Loctite PC 7255 در برابر اسید مقاوم بوده و دارای خواص جلوگیری از خوردگی می باشد. در نتیجه باعث صرفه جویی در زمان و هزینه ها می شود.

نیروگاه Henkel در Dusseldorf انرژی مورد نیاز تمام واحد های تولیدی Henkel را تامین می کند. یکی از پنج واحد بویلر بخار موجود در این نیروگاه بوسیله زغال کار می کند. آلاینده های تولید شده از احتراق شامل ترکیبات سولفور و نیتروژن باید تا حد امکان فیلتر شوند. در واحد desulfurization نقاطی وجود دارد که در آن امکان کندانس شدن گاز های داغ و مرطوب وجود دارد. آنها قطرات آب حاوی اسید سولفوریک ایجاد می کنند که می تواند به دیواره فولادی لوله آسیب برساند.

بخش صدمه دیده باید تعویض گردد. بنابراین جلوگیری از خوردگی و حمله شیمیایی دارای اهمیت بالایی می باشد. قبلا لوله ها با پنل های کامپوزیتی فایبر گلاس حفاظت می شدند. یک روش دیگر استفاده از لاستیک برمو بوتیل می باشد. در هر دو حالت مواد باید در کارخانه بر اساس هندسه موجود ساخته شوند. استفاده از Loctite PC 7255 فرآیند را بسیار ساده تر می کند. پوشش حفاظتی به آسانی و به سرعت حتی بر روی سطوح بزرگ و دارای ساختار هندسی پیچیده بوسیله اسپری اعمال می شود. Loctite PC 7255 در برابر اسید ها و قلیا ها مقاوم می باشد. همچنین دارای مقاومت سایشی خوبی می باشد. Loctite PC 7255 یک پوشش اپوکسی تقویت شده با سرامیک می باشد که در برابر خوردگی ، سایش و مواد شیمیایی مقاوم می باشد. در ابتدا باید سطح لوله را با high pressure water jet شستشو داد. سپس سطح فولاد را تا سطح تمیزی SA 2.5 شن پاشی نمود. مساحت لوله در نیروگاه Henkel حدود ۲۵۰ متر مربع می باشد. چنین سطحی در فاصله زمانی بین کارهای مقدماتی و اعمال Loctite PC 7255 باید با یک محصول محافظ خوردگی موقتی مثل Loctite SF 7515 پوشش داده شود. Loctite PC 7255 در دو لایه اعمال می شود. ضخامت هر لایه باید حداقل ۲۵۰ میکرون باشد. بین اعمال هر لایه چند ساعت زمان برای خشک شدن نیاز می باشد. بعد از ۲۴ ساعت سطح آماده خدمات دهی می باشد. به گفته Sebastien Monnaux مدیر بازاریابی Henkel ، Loctite PC 7255 برای پوشش پمپ ها ، سانتریفیوژ ها و مخازن مناسب است و اعمال آن بسیار ساده می باشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *