محصولات پلیمری در سفینه های فضایی

600600p1135EDNmain1شرکت Diversified Plastics با تجربه طولانی در تولید قطعات پزشکی از جنس پلی‌اتراترکتون (PEEK) در تولید قطعات مورد نیاز در سفینه فضایی نیز به فعالیت مشغول است. قطعات ساخته شده توسط این شرکت در صفحه سلول خورشیدی سفینه Juno استفاده شده که در چهارم جولای و پس از پنج سال دور مدار مشتری شروع به چرخش کرد.

بسپار PEEK به دلیل مقاومت در برابر امواج ماوراء بنفش، سفتی و سبکی برای این منظور انتخاب شد. یکی از قطعات به روش قالب‌گیری تزریقی بر روی یک حلقه آلومینیومی ساخته شد. قطعه دوم، متشکل از ۱۲ بخش فلزی بوده که با استفاده از بخش مهندسی و طراحی ابزار این شرکت به روش فشاری بر روی قطعه پلاستیکی قالب‌گیری شده قرار داده شدند. بخش پلاستیکی این قطعه بعنوان یک محافظ الکتریکی برای جلوگیری از قوس الکتریکی عمل می‌نماید. قطر این قطعه بین ۵ الی ۷ اینج بوده و در یک قالب تک محفظه‌ای به روش قالب‌گیری تزریقی در دمای ۳۷۱ درجه سانتیگراد تولید شد.

شرکت Diversified Plastics تجربه‌ بسیاری در فرایندسازی PEEK، Ultem، پلی‌کربنات و سایر رزین‌ها و رنگ‌دانه‌های گونه بهداشتی داشته و از دانش قالب‌گیری لاستیک‌های گرمانرم بر روی قطعات از پیش ساخته شده برخوردار است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *