کفپوش اپوکسی سه بعدی: همه چیزهایی که باید بدانید!

اخیراً تکنولوژی سه بعدی در کفپوش های رزینی محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. کفپوش اپوکسی سه بعدی به دلیل خلاقیت و جذابیت بصری بالا در مراکز خرید، سالن ها، دفاتر، خانه ها و آپارتمان ها بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است. این طراحی آخرین مد در دنیای فانتزی کفپوش هاست.

فرآیند نصب کفپوش اپوکسی سه بعدی شامل نصب یک لایه از پرایمر خودتراز و سپس اعمال تصویر دلخواه است. که در ادامه با روکشی شفاف از کفپوش رزینی اپوکسی یا پلی یورتان پوشش داده می شود. و در نهایت لاکی محافظ بر سطح کفپوش اعمال می شود.

برخلاف استیکر های کف و کفپوش های وینیلی طراح دار، کفپوش اپوکسی سه بعدی امکان تخیل تصویری سه بعدی را ایجاد میکند. این کفپوش ها در برابر نفوذ مایعات و صدمات فیزیکی مقاوم هستند.

مزایای کفپوش های سه بعدی:

  • زیبایی بصری: مهمترین مزیت آن، اثر بصری خیره کننده است. علاوه بر ظاهر زرق و برق دار، می تواند با توجه به کیفیت زیبایی شناختی منحصر به فرد، بسیاری از مشکلات داخلی اتاق را حل کند. با انتخاب مناسب طرح، رنگ و الگوی کفپوش سه بعدی می توان فضای اتاق را بزرگتر جلوه داد. این محصول می تواند به تحقق بخشیدن به تخیل بی نهایت طراح کمک کند و چشم ها را بی نهایت جذب کند.
  • استحکام بالا: کفپوش رزینی برپایه ی اپوکسی تقریباً غیر قابل نفوذ و بسیار مقاوم در برابر اسید، کلر و مواد دیگر مانند سفید کننده ها و پاک کننده های روزانه است. به همین دلیل، این کفپوش ها برای بخش های صنعتی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. با نصب صحیح کفپوش اپوکسی، میتوان حداقل ۱۵ سال بدون تغییر رنگ از آن استفاده نمود.
  • نگهداری و نظافت آسان: عدم وجود درز و ترک در کنار غیرجاذب بودن سطح آن، این کفپوش ها را به محصولاتی مقاوم در برابر هرگونه آلودگی تبدیل کرده است.

در کنار اشاره به مزایای کفپوش های سه بعدی، لازم به ذکر است چنانچه نصب کفپوش به درستی و توسط نیروی ماهر انجام نشود در فاصله زمانی بسیار کوتاهی از نصبِ آن، دچار جدایش از کف، تغییر رنگ، تاول زدن و ترک خوردن خواهد شد. با توجه به استفاده از طراحی در زیرلایه امکان ترمیم موضعی کفپوش وجود ندارد و پس از ترمیمِ زیرسازی، کفپوش مجدداً نصب خواهد شد که علاوه بر هزینه بر بودن مشکلات ناشی از عدم امکان استفاده از فضا تا اتمام فرایند ترمیم را نیز در پی خواهد داشت.

کفپوش اپوکسی سه بعدی

1 دیدگاه