مدیریت نگهداری و نظافت کفپوش رزینی

یکی از اصلی ترین مزایای استفاده از کفپوش های رزینی، نگهداری بسیار آسان و کم هزینه ی آن است. با رعایت برنامه نظافت منظم و استفاده از شوینده های مناسب، کفپوش شما سالیان طولانی قابل استفاده خواهد بود. برای اطمینان از انتخاب روش نگهداری مناسب به نکات زیر توجه بفرمایید:

۱- جارو کردن روزانه سطح کفپوش
نظافت سطح کفپوش از هرگونه گرد و خاک بسیار اهمیت دارد. حضور طولانی مدت گرد و خاک بر سطح کفپوش نظافت  آن را دشوار می سازد. به منظور جلوگیری از وقوع چنین مشکلی، سطح کفپوش را روزانه جارو کنید. چنانچه امکان نظافت روزانه وجود ندارد، بهتر است از کفپوش با طرح فلیک رنگی استفاده کنید تا در اثر خطای دید ایجاد شده گرد و خاک بر سطح کفپوش دیده نشود.
۲- پاک کردن سریع مواد ریخته شده بر سطح کفپوش
اغلب کفپوش های رزینی دارای مقاومت شیمیایی بالایی در برابر طیف گسترده ای از مواد هستند. با این وجود در صورت ماندن مواد خورنده ای مانند سیالات خودرو (روغن، سوخت، آب باطری و …) به مدت طولانی بر سطح کفپوش امکان ایجاد لکه بر سطح وجود خواهد داشت. به همین دلیل پیشنهاد میشود در صورت ریزش مایعات بر سطح کفپوش در اولین فرصت ممکن سطح را با پارچه ای خشک یا نمدار تمیز کنید. در غیر انیصورت بهتر است از رنگ های تیره تر کفپوش استفاده کنید.
۳- شستشو/ماپ هفتگی
به صورت هفتگی کفپوش رزینی خود را با استفاده از ماپ، آب و شوینده های عمومی و خنثی نظافت کنید تا ظاهر خیره کننده آن خفظ شود. از شوینده های اسیدی در صورت تأیید تولید کننده کفپوش استفاده کنید، در غیر اینصورت امکان صدمه دیدن کفپوش وجود دارد. استفاده از شوینده های صابونی یا قلیایی نیز احتمال ایجاد پوششی شیری رنگ بر سطح کفپوش را بالا می برد که برطرف کردن آن نیز دشوار است. شوینده های مختلفی مخصوص نظافت کفپوش رزینی وجود دارد، در صورتی که در انتخاب شوینده ی مناسب تردید دارید با تولید کننده ی کفپوش تماس حاصل کنید.
۴- استفاده از غبار گیر یا پادری
مانند تمامی کفپوش های دیگر، کفپوش های رزینی نیز علی رغم مقاومت بالا در برابر خراش ایمنی صد درصد ندارند. اگر کفپوش در معرض تماس با وسایل نوک تیز مانند جک موتورسیکلت و … است، بهتر است زیر آن از مت های مخصوص استفاده کنید تا از ایجاد خراش احتمالی بر سطح کفپوش جلوگیری  شود.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *